Καρδιακές παθήσεις και Γυναίκες.

Καρδιακές παθήσεις και Γυναίκες.

Οι άνθρωποι συχνά ΔΕΝ θεωρούν την καρδιακή νόσο μια ασθένεια της γυναίκας. Ωστόσο, η καρδιαγγειακή νόσο είναι ο ηγετικός δολοφόνος των γυναικών ηλικίας άνω των 25 ετών. Σκοτώνει σχεδόν διπλάσιες γυναίκες στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπως από όλες μορφές καρκίνου.

Οι άνδρες έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεωνΓΥΝΑΙΚΑ -ΚΑΡΔΙΑ νωρίτερα στη ζωή τους από τις γυναίκες.

Ο κίνδυνος των γυναικών αυξάνεται μετά την εμμηνόπαυση.

ΣΗΜΑΔΙΑ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΗΣ ΚΑΡΔΙΑΚΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ ΣΕ ΓΥΝΑΙΚΕΣ.

Οι γυναίκες μπορεί να έχουν προειδοποιητικά σημάδια που περνούν απαρατήρητα για εβδομάδες ή και χρόνια πριν εμφανιστεί καρδιακή προσβολή.

Οι άνδρες συνήθως έχουν τα "κλασικά" σημάδια καρδιακής προσβολής: σφίξιμο στο στήθος, πόνο στο χέρι και δυσκολία στην αναπνοή.

Τα συμπτώματα των γυναικών μπορούν να μοιάζουν με αυτά των ανδρών. Οι γυναίκες μπορούν επίσης να διαμαρτύρονται για άλλα συμπτώματα, όπως ναυτία, κόπωση, δυσπεψία, άγχος και ζάλη.

ΕΝΕΡΓΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ!!

Αναγνωρίζοντας και θεραπεύοντας αμέσως μια καρδιακή προσβολή, βελτιώνεται η πιθανότητα επιβίωσης. Κατά μέσο όρο, ένα άτομο που πάσχει από καρδιακή προσβολή θα περιμένει 2 ώρες πριν ζητήσει βοήθεια. Γνωρίστε τα προειδοποιητικά σημάδια και καλέστε πάντα το166 μέσα σε 5 λεπτά από την έναρξη των συμπτωμάτων. Ενεργώντας γρήγορα, μπορείτε να περιορίσετε τη ζημιά στην καρδιά σας.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΣΑΣ

Παράγοντα κινδύνου λέμε αυτό που αυξάνει την πιθανότητα να πάθετε μια ασθένεια.

Μπορείτε να αλλάξετε προληπτικά ορισμένους παράγοντες κινδύνου που προάγουν τις καρδιακές παθήσεις. Αυτή είναι η καλύτερη πρόληψη!

Άλλους παράγοντες κινδύνου δεν μπορείτε να τους αλλάξετε. π.χ Ηλικία ,φύλο, οικογενειακό Ιστορικό!

Οι γυναίκες πρέπει να συνεργαστούν με τον Γιατρό τους για να εντοπίσουν και αντιμετωπίσουν τους παράγοντες κινδύνου που μπορούν να αλλάξουν.

Χρησιμοποιήστε αλλαγές τρόπου ζωής για να διατηρήσετε τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα σας στο σωστό εύρος. Οι στόχοι για τα επίπεδα χοληστερόλης διαφέρουν ανάλογα με τους παράγοντες κινδύνου. Ρωτήστε τον Γιατρό σας ποιοι στόχοι είναι οι καλύτεροι για εσάς.

Διατηρήστε την αρτηριακή σας πίεση σε υγιή επίπεδα. Το ιδανικό επίπεδο αρτηριακής σας πίεσης εξαρτάται πάλι από τους παράγοντες κινδύνου.

Συζητήστε την επιθυμητή αρτηριακή για σας πίεση με τον Γιατρό σας.

Ρυθμίστε το ζάχαρό σας όσο πιο καλά γίνεται.

Τα οιστρογόνα δεν χρησιμοποιούνται πλέον για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων σε γυναίκες οποιασδήποτε ηλικίας. Τα οιστρογόνα μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων για τις μεγαλύτερες γυναίκες.

Εντούτοις, μπορεί ακόμα να χρησιμοποιηθούν σε μερικές γυναίκες για τη θεραπεία σοβαρών παρενεργειών της εμμηνόπαυσης ή άλλων ιατρικών προβλημάτων. Η χρήση οιστρογόνων είναι πιθανώς ασφαλέστερη για γυναίκες κάτω των 60 ετών. Θα πρέπει να χρησιμοποιείται για το συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα. Μόνο γυναίκες που έχουν χαμηλό κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο, καρδιακές παθήσεις, θρόμβους αίματος ή καρκίνο του μαστού πρέπει να λαμβάνουν οιστρογόνα.

Ορισμένες γυναίκες (ειδικά εκείνες με καρδιακές παθήσεις) μπορούν να λαμβάνουν καθημερινά χαμηλή δόση ασπιρίνης για να βοηθήσουν στην πρόληψη καρδιακών προσβολών.

Ορισμένες γυναίκες θα πρέπει να συμβουλεύονται σε χαμηλή δόση ασπιρίνης για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου. Η ασπιρίνη μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο αιμορραγίας, οπότε συμβουλευτείτε τον Γιατρό σας πριν ξεκινήσετε την καθημερινή θεραπεία με ασπιρίνη.

Ζήστε μια υγιή ζωή

Μερικοί από τους παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις που μπορείτε να αλλάξετε είναι:

1) ΜΗΝ καπνίζετε ή χρησιμοποιείτε καπνό.

2)Κάντε αρκετή άσκηση. Οι γυναίκες που πρέπει να χάσουν ή να διατηρήσουν το βάρος πρέπει να πάρουν τουλάχιστον 60 έως 90 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης στις περισσότερες ημέρες. Για να διατηρήσετε την υγεία σας, πάρτε τουλάχιστον 30 λεπτά άσκησης την ημέρα, κατά προτίμηση τουλάχιστον 5 ημέρες την εβδομάδα.

3)Διατηρήστε ένα υγιές βάρος. Οι γυναίκες θα πρέπει να επιδιώκουν δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) μεταξύ 18,5 και 24,9 και μέση μικρότερη από 35 ίντσες (90 cm).

4)Αντιμετωπίστε και λάβετε θεραπεία για κατάθλιψη, εάν είναι απαραίτητο.

5)Οι γυναίκες με υψηλά επίπεδα χοληστερόλης ή τριγλυκεριδίων μπορεί να ωφεληθούν από συμπληρώματα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Αν πρέπει πάρτε φαρμακευτική θεραπεία.

6)Εάν πίνετε αλκοόλ, περιορίστε τον εαυτό σας μόνο σε ένα ποτό την ημέρα. ΜΗΝ πίνετε μόνο για το σκοπό της προστασίας της καρδιάς σας. Η καλή διατροφή είναι σημαντική για την υγεία της καρδιάς σας και θα βοηθήσει στον έλεγχο κάποιων από τους παράγοντες κινδύνου καρδιακής σας νόσου.

Τρώτε μια διατροφή που είναι πλούσια σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Επιλέξτε άπαχες πρωτεΐνες, όπως κοτόπουλο, ψάρι, φασόλια και όσπρια.

Τρώτε γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, όπως το αποβουτυρωμένο γάλα και το γιαούρτι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

Αποφύγετε το νάτριο (άλας) και τα λίπη που βρίσκονται στα τηγανητά τρόφιμα, τα επεξεργασμένα τρόφιμα και τα ψημένα προϊόντα.

Τρώτε λιγότερα ζωικά προϊόντα που περιέχουν τυρί, κρέμα ή αυγά.

Διαβάστε τις ετικέτες και παραμείνετε μακριά από τα "κορεσμένα λιπαρά" και οτιδήποτε περιέχει "μερικώς υδρογονωμένα" ή "υδρογονωμένα" λίπη.

Οι γυναίκες είναι πιο συνεπής στην εφαρμογή των Υγιεινοδιαιτητικών κανόνων !

Εχουν δε την ευθύνη και όλης της οικογένειας τους στο Θέμα αυτό!!

Καλή προσπάθεια!!

Dr ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ ΑΝΔΡΕΑΣ